Projektas „Ieškau, atrandu, tobulėju...“ – atradimų diena: nuo idėjos iki veiksmo

  • Paskelbė : Administratorius Administratorius
  • Paskelbta: 2025-06-17
  • Kategorija: Renginiai

        Birželio 16 dieną Vilkaviškio r. Kybartų „Saulės“ progimnazijoje 5 – 8 klasėse vyko netradicinio ugdymo diena „Ieškau, atrandu, tobulėju...“. Šią dieną mokinių laukė ne įprastos pamokos, o įvairios, kupinos kūrybiškumo, smalsumo ir savęs pažinimo, veiklos.

       Mokiniai dalyvavo įvairiuose praktiniuose užsiėmimuose, tyrinėjo, kūrė, bendradarbiavo ir mokėsi kitaip – per patirtį. Kiekviena klasė turėjo atlikti keletą užduočių, kurios pareikalavo ne tik sumanumo ir kūrybiškumo, bet ir atidumo, kruopštumo bei dalykinių žinių, įgytų matematikos, geografijos, technologijų pamokose.

      Viena iš užduočių – apsilankyti progimnazijos medicinos punkte, pasisverti, užregistruoti kiekvieno mokinio svorį ir apskaičiuoti klasės mokinių svorio vidurkį, o duomenis pateikti A –2 formato lape, identifikuojant klasės mokinius slapyvardžiais.

     Kita užduotis tapo tikru iššūkiu visiems mokiniams– valgykloje surasti receptą 4 žmonėms, pasidomėti, kiek mokykloje yra darbuotojų: mokytojų, mokinių, valytojų – ir apskaičiuoti, kiek reikės produktų, kad galėtume pagaminti pagal šį receptą patiekalą visai bendruomenei. Gautus produkcijos kiekius ir numatomą gaminį mokiniai iliustravo A–2 formato lape ir ne tik pristatė rezultatus progimnazijos bendruomenei, bet ir pateikė įtikinamus argumentus, kodėl turime rinktis paragauti būtent šį patiekalą.

    Ne ką mažesnio mokinių susidomėjimo sulaukė ir kita užduotis – suskaičiuoti ir užfiksuoti savo pėdutes nuo bibliotekos iki medžio dirbtuvių, duomenis ir išvadą, kodėl pėdučių skaičius skirtingas, pateikti A –2 formato lape, identifikuojant klasės mokinius slapyvardžiais. Mokiniams ne tik buvo įdomu sužinoti, kiek pėdučių yra nuo bibliotekos iki medžio dirbtuvių, bet svarbiausia, jog atlikdami šią užduotį suvokė, kokie visi esame skirtingi ir unikalūs. Skirtingi ne tik pėdos dydžiu, bet ir išvaizda, charakteriu. Vieni mokiniai sąžiningai ir susikaupę atliko užduotį, kiti nelabai stengėsi.

     Mokiniai skaičiavo ne tik pėdutes, bet ir žingsnius. Eidami poromis aplink sporto salę skaičiavo savo žingsnius ir fiksavo laiką, savo asmeninius duomenis ir apskaičiavo vidutinį greitį bei rinko greičiausią klasės mokinį. Duomenis pateikė A – 2 formato lape, identifikuojant klasės mokinius slapyvardžiais.

      Viena iš įdomiausių užduočių mokiniams buvo pažymėti skirtingomis spalvomis žemėlapy gimtojo miestelio dalis, objektus, namus. Tikra mįslė ir iššūkis mokiniams tapo atpažinti ir pažymėti žemėlapyje, kur yra „Berlynas“, „Paryžius“ ar „Ragožkalnis“, tad prireikė ir mokytojų, ir tėvelių bei senelių pagalbos. Nors užduotis nebuvo iš lengvųjų, tačiau mokiniai ją sėkmingai įveikė ir praturtino savo žinias apie gimtąjį miestelį.

     Kiekviena klasė taip pat dalyvavo viktorinoje. Klausimų buvo pačių įvairiausių ir netikėčiausių: apie mūsų mokyklą, Kybartus ir pasaulį. Teko gerokai pasukti galveles, buvo sunku surasti teisingus atsakymus į kai kuriuos klausimus, tačiau verta, nes sužinojome daug negirdėtų, įdomių faktų.

   Ši diena priminė, kad mokytis galima ne tik iš vadovėlių. Kartais svarbiausi dalykai įgyjami per smalsumą, drąsą išbandyti, tyrinėti ir norą tobulėti. Projektinė diena ne tik praturtino mokinių žinių bagažą, bet ir sustiprino bendrystę bei pasitikėjimą savo jėgomis. Tai buvo ne tik naudinga, bet ir smagi patirtis.

      Emilija Karnickaitė, 5a klasės mokinė, pasidalino mintimis, įspūdžiais ir išsakė ne tik savo, bet visos klasės nuomonę apie šiandien vykusį projektą: „5a klasės mokiniams labai patiko įdomios ir aktyvios birželio 16 d. projekto ,,Ieškau, atrandu, tobulėju…” veiklos.

     Pirmiausia buvo smagu sužinoti medicinos punkte savo svorį, tada su klasės draugais kartu kūrėme superinį 5a klasės svorio duomenų plakatą, pasirodo, mes visi kartu sveriame 915 kg. ir 40 gr. Oho kiek daug...

     Per antrą pamoką skaičiavome, kiek ir kokių produktų reikia pagaminti varškėčiams, norint pamaitinti 390 mokinių, 40 mokytojų ir 26 mokyklos darbuotojus.

     O per trečią pamoką teko skaičiuoti žingsnius didžiojoje sporto salėje, varžėmės, kuris klasės draugas sumanesnis ir greitesnis. Greičiausiai sporto salę per 39 sekundes apėjo mokinė slapyvardžiu ,,Meilė‘‘, antros vietos atiteko mokinėms su slapyvardžiais,, Mėnulis‘‘, ,,Žvaigždė“ ir ,,Vanesa‘‘.

      Pasirodo, ne viską žinome gyvendami Kybartuose, tik šiandien sužinojome, kur yra ,,Paryžius‘‘.

      Labai smagu kartu įveikti įvairias užduotis ir dalyvauti projektinėse dienose.“ 

      Dėkojame už įdomią dieną ir turiningas veiklas geografijos mokytojai Rūtai Šukaitytei, matematikos mokytojoms Linai Bernotaitytei bei Rimutei Krasnauskienei, parengusioms užduotis, kurios skatino mąstyti kūrybiškai, ieškoti nestandartinių sprendimų, ieškoti ir atrasti bei tobulėti.

                                                                                                           

Jaunųjų žurnalistų būrelio narė Elzė Ryckytė

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas